Corear “La Guardia Civil tortura y asesina”, no es delito

Redacción*. LQSomos. Agosto 2017

Quince personas del colectivo Nais contra a Impunidade (madres contra la impunidad) fueron condenadas, por supuestas injurias a la Guardia Civil, en noviembre de 2016. La sentencia condenaba a todas las personas acusadas al pago de una multa de 720 euros más las costas del juicio. Una suma que en total ascendía a los 10.800 euros…

Nais contra a impunidade se concentró el 12 de octubre del 2010, frente a una iglesia donde la Guardia celebraba una misa por el “día de la hispanidad” , pidiendo la investigación y esclarecimiento por la muerte del joven Diego Viña. La Guardia Civil denunció entonces por injurias a las personas que acudieron a la concentración, entre las que había familiares del propio joven “muerto”…

El 22 de septiembre de 2004, Diego Viña, de 22 años, apareció muerto en el calabozo de la Guardia Civil en Arteixo (A Coruña), en el que había sido encerrado la noche anterior. Diego fue detenido sin motivo alguno tras una discusión con su propio padre, también Guardia Civil. Según la versión de los guardias, Diego Viña se ahorcó. Supuestamente se ahorca con el pantalón vaquero, los guardias de servicio dicen que no oyen gritos, bajan y lo encuentran colgado, cortan el pantalón y lo tiran a la basura porque «nadie lo reclama», ocultando así las pruebas y obstaculizando la investigación…

Las denuncias y demandas de esclarecimiento, han dado con puertas cerradas y “caso archivado” durante estos largos años en busca de JUSTICIA. Actualmente están siendo tramitadas en el Tribunal de Estrasburgo…

Las Nais contra a impunidade @s 15 de arteixo” han sido absueltas finalmente tras el recurso que presentaron contra la condena impuesta en noviembre de 2016, por “supuesto” delito de injurias. La Audiencia de A Coruña reconoce que gritar “La Guardia Civil tortura y asesina” no es delito…

Pero el “suicidio” de Diego Viñas sigue sin esclarecerse, como tantos otros sucesos oscuros en comisarias, cárceles o cuartelillos sigue siendo un Caso abierto

“… Hay ocasiones en las que la Libertad de Expresión prevalece frente al honor del afectado, amparándose en la causa de justificación del hecho, con la consiguiente exclusión de la antijuricidad, es el resultado de la ponderación de los bienes en conflicto…”

Comunicado:

@s 15 de arteixo absoltas¡¡¡

A Audiencia Provincial de A Coruña en sentenza ditada hoxe, recoñece que berrar “A GARDA CIVIL TORTURA E ASESINA” NON É DELITO no contexto das accións PUBLICAS, LEXÍTIMAS E SOLIDARIAS de protesta realizadas pola familia e persoas solidari@s, nas que se clamaba xustiza pola morte de Diego Viña no Cuartel da Garda Civil de Arteixo (No que apareceu aforcado cos seus pantalóns no ano 2004 a idade de 22 anos).

Esta sentenza, ben a lexitimar a loita levada a cabo polos familiares, e persoas solidari@s nestes últimos 13 anos. Tempo no que permanentemente se mantivo a lexítima reivindicación do esclarecemento das “escuras” causas da morte de Diego viña no Cuartel da Garda Civil.

A sentenza ben tamén a recoñecer que había (e segue habendo) causas mais que sobradas, para por en tela de xuízo a versión oficial da morte de Diego. Xa que: apesares de que os intentos de depuración de responsabilidades xurídicas dos responsables levadas ao cabo pola Asociación Nais contra a Impunidade, nunha tortuosa peregrinación ante os xulgados de instrución, penal, contencioso administrativo, audiencia provincial, tribunal supremo, tribunal constitucional e tribunal europeo de dereitos humanos, foron quedando pouco a pouco enterrados por sentenzas e resolucións inxustas (as cales se limitaban a dar por boa a versión oficial, trasladándonos a carga de probar o que pasou nun calabozo, sen vixilancia, escuro e tétrico, dando vía libre a total impunidade).

E a pesar tamén de que como única resposta oficial obtivemos a apertura de procedementos sancionadores dirixidos contra os/as asistentes/as aos actos de protesta (sancionándose a mais de 24 persoas e impóndose cuantiosas multas económicas e embargos), e a incoación da causa penal que nos trae hoxe aquí na que incluso se chegou pola GC a denunciar a irmán do falecido xunto con 12 persoas solidarias e boas.

Pese a todo elo; hoxe a Audiencia nos absolve, “porque” por vez primeira recoñece a concorrencia de elementos fácticos de relevancia como son a desconexión das cámaras do calabozo onde estaba detido Diego e a desaparición posterior do pantalón co que din que se aforcou, lexitimando a nosa non aceptación da hipóteses oficial sobre o falecemento de Diego.
Con elo, non so se consegue a exoneración de responsabilidades penais graves, a restitución do honor do falecido, a finalización da criminalización da familia e dos movementos sociais que a apoiaron, senón que, ademais paradigmaticamente esta última sentenza ben a situarnos no punto inicial, no ultimo día da vida de Diego.

A versión oficial non encaixa; o que se berraba !si¡ “queremos saber como morreu Diego; non foi suicidado que foi asasinado” xa que estas expresións se manteñen segundo o Alto Tribunal “dentro del marco de la libertad de acción social y quedan fuera del tipo incriminado según la interpretación estricta que le corresponde” e segundo a xustiza social, como a expresión mais básica e animal da rabia, a impotencia e o dereito a loitar pola vida dos nosos seres queridos.
Dende a Asociación Nais Contra a Impunidade, queremos agradecer a infinidade de persoas solidarias, colectivos (asociacións, ateneos, radios, imprentas, grupos musicais etc) individualidades, que durante este proceso nos apoiaron, nos arrouparon e berraron con nos. Foron 7 anos de proceso, no que nos percorriamos o estado español (Vigo, Santiago, Lugo, Coruña, Ourense, Oviedo, Xixón, Castro Urdiales, Orozko, Bilbo, Barcelona, Lleida, Tarragona, Castellón, valencia, Sevilla, Cádiz, Málaga, Granada, Almería, Murcia, Albacete, Toledo, Madrid etc, etc), dando charlas, participando en debates, programas de radio, tv; explicando as nosas razóns, transmitindo a importancia da solidariedade, o terror da impunidade, a forza do común. En todos os sitios nos despediron cun abrazo e cun berro “si tocan as nais tocan a todas”.
Tamén agradecer ao colectivo xurídico (Grupo de Intervención Xurídico Social Asensu Contrario) pola labor de acompañamento, asesoramento e defensa da causa de Diego e dos xuízos represalia; onde as nosas razóns se fixeron súas .
Como non, as persoas solidarias xulgadas xunto a nos, e aos/as seus letrados/as polo respaldo, lealdade e valentía que mostraron.

Hoxe é un día alegre para nos; para Diego seguro que tamen.

La asociación «Nais contra a impunidade» ha manifestado que la sentencia «legitima la lucha llevada a cabo por los familiares y personas solidarias en los últimos 13 años», reclamando que se esclarezcan las que consideran «oscuras causas de la muerte de Diego Viña en el Cuartel de la Guardia Civil»

– Link ao texto da sentencia absolutoria

* Asoc Nais contra a Impunidade- “In memorian de Xosé Tarrio y Diego Viña»

Pastora González: “Lo que están haciendo es castigar el dolor”

Un comentario sobre “Corear “La Guardia Civil tortura y asesina”, no es delito

  • el 2 septiembre, 2017 a las 00:20
    Permalink

    TERCIO BENEMÉRITO PERO ARMADO
    con el debido respeto y con el mejor rollito,
    como no podría ser de otro modo,
    por cierto…por curiosidad histórico-sociológica
    ¿cuantos españoles, e inmigrantes, ha matado?

    Respuesta

Deja un comentario